Monday, January 11, 2010

EKSPRESS CEPATSEDIA SDN. BHD. ...



Tarikh : 14 April 2009...
Lokasi : Dari Johor ke Shah Alam...
Hari : Selasa...
Masa : 2.00 ptg - 5.30 ptg...
Tajuk : EKSPRESS CEPATSEDIA SDN. BHD. ...

sekadar gambar hiasan

Assalamualaikum...

Aku on the way balik dari Johor ke Shah Alam menaiki bas nih... mcm biase la... yg selalu2... naik bas, hehehe... tapi tadi, pas naik jer...aku dah start tak selesa...pasal air-cond dia problem...tapi masih lagi bole tahan la...
Bas pun mula jalan, aku dah rase lain macam...asal tak best naik bas nih... slalu ok jer... then aku puaskan hati aku, mungkin pasal jalan sekitar nih berlopak...so tu la causes dia... then... bile dah sampai simpang jalan utama, aku tengok bas ni same jer... aku duk dlm bas ni cam tengah layan lagu disko lak...klu org dari luar tengok, mesti diorang ingat kami sedang seronok nagn lagu yg diputarkan, pasal kepala kami semua terhangguk-hangguk...hehehe...padehal..haram...satu lagu pun tade... bile sampai persimpangan highway, bas ni tak la masuk highway, terus ikut jalan lame ke Melaka... pergh...ingat leh sampai cepat dengan ekspress cepat sedia, tapi hehehe...lagi lambat... so... sepanjang perjalanan ke Melaka ikut jalan lame tuh, ape lagi...kami layan hangguk cam kat disko lah...pasal suspension dia total out... hehehe...

Then pas sejam lebih, kami tiba di Melaka Central... ape lagi penuhkan org dari sane lak la... org naik memenuhi setiap ruang yg ade... dan di sebelah aku nih, awek yg duduk...huhu... memandangkan bas tu terus ke Shah Alam, aku dah budjet budak ni mesti ke sane gak..jadi aku tanye la...nak gi mane...rerupenye dia nih satu tempat study ngan aku...hehehe...

Awek nih dari Klebang dan study dlm bidang law... junior bawah aku...hehehe... kami berbual sambil melayan hangguk disko bas tuh...hahahaha... kami hanya berbual maybe sampai persimpangan Ayer Keroh jer kot, pas tu aku try layan buat ape yg aku cube buat dari tadi...ape lagi...cube tido la...tapi tak leh gak...pasal kondisi bas sgt teruk dan panas...hehehe...bas ni elok dipakai kat negara sejuk jer... tak layak pakai kat Malaysia...huhu...

Yg sebenarnya, aku nak cite nih, bukan pasal awek tuh, tapi pasal bas yg aku rase paling celaka penah aku naik...sepanjang hidup aku... yg lain sume ok, kecuali trip kali nih...kalah bas sekolah apek aku dulu...ni 4 kali ganda haram jadah...hehehe... yg aku peliknya, bile kami sampai kat melaka tadi, mase ambil penumpang dari Melaka, ade seorang hamba Allah nih la, naik atas bas dan maybe dia nih bahagian urusan penumpang kat sini...naik jer dia, sampai kat tempat aku kat belakang, dia mula call org... aku ingat member dia, tapi nada dia berbual mcm marah dan mengeluh...

Keadaan dia aku tengok sangat marah, dan terus membebel pasal ape yg aku bebelkan tadi, pasal air-cond dan kondisi bas yg mcm haram, tambahan dia lak, asal ko kluarkan bas cam nih... mati org duk dlm nih... jadi aku pun mcm setuju ngan org tuh..pasal sume org dlm bas tu aku nengok, mcm setuju jer ngan ape yg mamat tuh cakap... betul la... mau tak nyer, mcm haram...hehehe...

Pas tu, bas yg kami naiki bertolak... mase dalam perjalanan tuh, aku cube tenangkan hati aku...tapi ape yg terjadi... mcm tu la...tetap terhangguk-hangguk mcm kat disko... huhu... klu nak dikatakan, setiap nafas ko tarik...sume org leh dengar, same la cam awek sebelah aku... Sebut pasal awek nih, kesian aku tengok, dia pun mcm tak leh terima, dan ade yg dia cakap kat aku, bas yg biase dia naiki penuh, dan terpakse lah pilih bas yg kami naiki tadi sebagai pengganti... Pade aku..mesti dia tak dapat terima dengan ape yg jadik hari nih...pasal aku yg kuang tau undang2 pun rase...lagi la dia, loyer...heheehe... muke dia sepanjang perjalanan jem jer... aku pun tak berani nak tegur...tapi mase sampai kat Shah Alam, aku tengok dia senyum kat aku, sebelum dia beredar, pasal aku turun last...hehehe...ok la tuh...

Sebenarnya, ape yg aku nak kongsi kat sini...ape yg aku nampaklah hari nih... walaupun ia agak jauh ke laut... tapi aku rase ade sahihnye... ape salah selit poloitik bodoh yg selalu org sebut...hehehe...

Pade aku la... bile kite dengar pasal keadaan semasa yg berkait dengan kerajaan, kite nih asyik salahkan kerajaan jer...tapi bile swasta lak buat kite nak salahkan sape... kerajaan gak ker...hehehe... dah tentu lah kerajaan gak jadi tempat rujukan... pegi mengadu... aku tetibe jer nampak bende nih, pasal kat sebelah aku nih loyer... dia pun tak mampu buat ape2... tu yg aku nampak kelogikan kate2 aku tuh...hehehe...tah yer tah tidak...hehehe... so aku pun tak tau nak simpulkan...jadi biar lah ia jadi tersirat jer... huhu... dan aku pesan jangan naik bas JGP 1155 nih...mmg cam harap...ape yg paling aku suke ngan bas nih, mase dia amik koner, huhu...dah rase cam telinga aku nih nak sagat jer signboard kat sane...hikhikhik...Wassalam...

No comments:

Post a Comment